JAG ÄGER MIG

Drar ett utdrag ifrån Virginia Satir´s dikt "jag äger mig".
 
"Jag är jag.
Jag vet att det finns sidor hos mig som förvirrar mig.
Det finns andra sidor som jag inte ens känner till.
Men så länge jag är vän med och älskar mig själv,
kan jag modigt och hoppfullt leta efter sätt att hantera det som fövirrar.
Jag kan söka vägar att lära mer om mig själv.
Hur jag än ser ut eller låter,
Vad jag än säger eller gör
Vad jag än tänker och känner vid ett visst ögonblick i tiden är det jag
Jag äger mig
Och därför kan jag ta hand om mig.
Jag är jag och jag tycker om att jag är jag".
 

Denna dikt får mig att tänka såhär: Jag kommer föralltid att vara jag (mig själv) oavsett vad andra säger och tycker. Jag är stolt över att vara mig själv, för att jag äger mig själv. De där fina och hemska som ibland kan förvirra mig ska Jag ta mig igenom oavsett upp och nergångar, djupa dalar och höga toppar. Dem jobbiga vägarna kan leda till dem bra. Tänka positivt och lära känna sig själv påvägen är det bästa man kan göra, och det är så jag gör för att orka fortsätta. Jag äger mig, just mig själv. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0