20120213, TAR DAG FÖR DAG

God kväll!

Efter ännu en avklarad arbetsvecka var det bara till att ge sig på en till. Ja, jag tycker bara veckorna flyger förbi med full fart. Nu har jag bara några få dagar kvar på Glimringe vilket ska bli både skönt och tråkigt. Tråkigt att lämna alla trevliga arbetskollegor och vårdtagare, ska dock bli skönt att komma tillbaka till dom gamla tiderna. Men skolan saknar jag ju inte direkt, bara tiderna jag tillbringar där. Softare schema i skolan, men på något sätt känner jag att det är roligare på Glimringe. Mer roligare miljö! Jaja. Snart blir det till att lägga sig och ladda om inför morgondagens pass från 14:00-21:30. Ja ni ser ju tiderna, kvällarna är inte alltid så roliga bara skönt att få sova ut lite.

Efter jobbet idag träffade jag min kära vän Emma en snabbis vi var ute och gick med Kalle. Trevligt, trevligt.
Efter promenaden var det bara till att slänga sig i soffan och när jag väl gjort det kom ännu ett tungt besked. Jag har skrivit om det innan. Ja, ni vet den där hemska sjukdomen cancer. Min kära lilla släkting Vilmer på 4 år som har kämpat över ett år mot dessa elakingar i hans kropp, han blev frisk ett tag men fick ett återfall. Idag fick vi beskedet att läkarna inte tror att han kommer överleva så länge till. Just nu sitter jag bara och hoppas på mirakel, ja om det nu finns några mirakel. Finns det det så hoppas jag att dom slår in nu. Han har ju hela livet framför sig. Jag vill skicka en extra tanke till honom idag och jag hoppas verkligen på det bästa. Han är världens mest underbaraste unge. Nu gäller det bara att ta dag för dag. Sorgen ska inte behöva bli mer än såhär, nu får miraklet ske.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0