ÅLDERSSKILLNAD

Kom bara och tänka på åldersskillnad i ett förhållande, när jag såg ett par gå förbi mig när jag var ute med hunden innan idag. Vad många anser här i världen att åldersskillnad är ett stort problem, med det tycker absolut inte jag.

Har kärleken någon ålder? Övervinner kärleken dom problem som kan uppstå när det finns en åldersskillnad som kanske inte ses med blinda ögon av människor runt omkring? Mina svar på dom frågorna är att kärleken har ingen ålder, det är bara några siffror. Nästa fråga som jag ställer säger jag ett klart och stark JA till, kärleken kan övervinna allt, om det är äkta kärlek gör den det. När man älskar någon så har det ingen betydelse vilken ålder den andre bär och då bryr man sig inte om vad någon annan säger och tycker heller. Men orkar man stå emot, orkar man kämpa för den kärleken? Ja jag gör det men sen samtidigt så kan jag förstå att den som är äldre kan tycka det är jobbigt att förklara för vänner, familj och bekanta vad han ser hos en enligt dom barnrumpa. Vem är det man ska dela största delen av livet med? Den man älskar eller andra människor runt omkring? För mig är svaret givet på den frågan. Den man älskar så klart. Jag tror på kärlekens kraft och finns kärleken där så kan man tillsammans övervinna svårigheter som dyker upp, tillsammans skapar man det man önskar och drömmer om.

Kom ihåg kärleken har inga åldersgränser. Spela roll om det är 3, 5, 7 eller 8 år emellan dig och din partner för älskar ni varandra så är det bara det som räknas.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0