20120308

God kväll!

Kom hem från Emma för en stund sedan, spenderade lite tid tillsammans med henne, Calle och Cizzy. Härligt folk de där. Jag är så glad ikväll för min bror har kommit hem ifrån Thailand, herregud va jag saknat honom. Även om man kan tycka sina syskon är jobbiga, så älskar man ju dem. Men det värsta är att inte ha det som vanligt hemma när någon av dem är på semester, men nu är han äntligen hemma igen. Det roliga var att han inte visste att vi hade skrivit hyllningstal i skolan, och att jag hade skrivit ett till honom så när jag var redo läste jag upp mitt tal för honom och övriga i familjen. Min bror låg med täcket över huvudet och tyckte talet var bra och det värmde mig. Läs talet här nedan..

" ”Du är där när ingen ser mig, och du är där när stormen yr” sjunger Sonja Aldén i låten du är allt. Jag tror varje människa här i världen har en person som dem inte skulle klara sig utan. Någons liv man värdesätter högre än sitt eget. En människa man skulle offra allt för. För mig heter den personen Markus Lundmark och den 9 oktober 1995 blev jag din lilla syster.

 

Som så många andra syskon så bråkade vi när vi var mindre, om vem som skulle få göra det ena och det andra, ja om allting. Även om jag var den där systern som alltid kom med dom hårda orden och dom där nyptagen, så såg jag alltid upp till dig. Det var nog inget jag tänte på i den åldern, men jag vet att jag alltid beudrat dig. När jag var rädd för att sova ensam så visste jag att det alltid fanns en plats jämte dig.

För ungefär ett årsedan bestämde du dig för att bli brandman, som du sedan blev. Jag är väldigt stolt över dig. Men för någon månad sedan då du var ute på en brand kom jag och tänka på hur jobbigt jag egentligen tycker de är när du är en av vardagarnas hjältar. Jag är väldigt stolt över dig, men ”tänk om” något hemskt skulle hända dig under en utryckning. Vem skulle jag jävlas och skratta med om dagarna? Vi går så bra ihop eftersom att vi är så lika i sättet.

En vän sa en gång till mig:

”Man behöver luft, vatten och mat, man vill helst slippa allt tjat. Man behöver roliga vänner, som förstår hur man känner. Som förstår hur man mår, och inte bara går. Detta är inte överdrivet, för vänner är viktiga i livet.”

Och jag vet att du är en av dem sanna vännerna som aldrig skulle lämna mig, och jag har även tur att ha dig som bror. Du ska veta att du räcker för mig. Du är mitt allt!

Du är den jag är rädd för att förlora, du är den jag skulle vilja ta med mig till en öde ö. En som jag vet inte skulle lämna mig.

Jag älskar dig, Markus Lundmark!"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0