DET ÄR SNART DAGS

För tre årsedan valde jag att byta min dröm mot en annan.
 
Från första dagen har vårt mål varit att vi ska ta oss till Afrika, Sierra Leone.Sierra Leone är ett av världens fattigaste länder, dem lever på cirka 7-15 kr varje dag. Många dör tidigt, en förväntad livslängd för en man ca 36 år. Riktigt sorgligt och hemskt!
 
Igår bokades våra biljetter ner till Sierra Leone, i januari sker drömresan. Frågan är bara om det är en drömresa, för i resan ingår jobb och lite semester. Det kommer bli tre riktigt tuffa veckor, många intryck, många tårar och väldigt mycket saknad. Många krossade hjärtan.
 
Resan för mig kommer bli riktigt spännande, lärorik och tuff. Jag ser fram emot att få leva i en helt annan kultur och få ta del av deras erfarenheter. Dock är jag väldigt rädd för flygresan ner, hatar att flyga. Resfebern kanske redan har kommit. Jag reser ner mot Afrika med två hopp och det första är att min syster förhoppningsvis klarar att hålla sig till beräknad tid så jag inte blir moster där nere. Det andra är att jag och Amfora ska ge minst två barn pengar för vaccin mot malaria, och ge dem hopp och tro om livet som faktiskt väntar. Mitt och Amforas projekt är just Malaria, - "låt vaccinet rädda dem".
 
Jag hoppas att jag kommer klara av att stå ut i tre veckor utan min familj och närmaste vänner. 66 dagar kvar, ångesten och rädslan stiger.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0