MOBBNING

50 000 barn mobbas i våra skolor, är det ens rimligt.!? 
 
Det senaste dagarna har man kunnat läsa om mobbning i tidningarna, om de utsatta och även om dem som varit så kallade mobbare. Samtidigt som tårarna rinner när man läser om deras historier växer ilskan. Att folk ens får luft/tankar till att utsätta andra för sånt här. Mobbning beror OFTAST på avundsjuka, låt avundsjukan dö istället för alla utsatta där ute.
 
Läste en mors historia om henne och hennes dotterskamp emot mobbningen. Avundsjukan blev så stor och hatet värre, hennes dotter blev psykisktsjuk och begav sig ut och kom aldrig mer tillbaka. Hennes dotter tog livet av sig pga spottningarna, orden hon fick mot sig varje dag, mobbningen. Tror det är dax att vi i samhället ska börja reagera lite, detta är ett samhällsproblem. Ett stort sådant!
 
Jag vet själv hur det är. Jag vet. Jag känner deras smärta. Men jag vill att ni som läser detta som är utsatta där ute står på er, precis som jag gjorde en gång i tiden. Låt ingen ta det fina ni har! Låt ingen vinna över er. Vinn över smärtan och bevisa istället att ni är bättre.
 
KÄRLEK TILL ALLA UTSATTA DÄR UTE!! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0