12 DAGAR KVAR

12 dagar kvar. 12 dagar jag hoppas består av kärlek och närhet. 

Vissa dagar sitter man med självklarheten och andra inte. Om 12 dagar åker jag till Afrika för att hjälpa till och göra det jag kan tillsammans med mina andra 8 vänner. Fäller en tår och inser att 2001 hade dom krig där, de mesta soldaterna var just barnsoldater, hemskt och obegripligt men just om 12 dagar står jag i detta land. Sierra Leone, ett av världens fattigaste länder. 

Jag är rädd. Begriper inte ens att jag ska åka dit, detta är overkligt. Må detta bli en resa jag få minnas för livet. Samtidigt som rädslan  och ångesten växer, så vill jag just nu i detta ögonblick inte åka. Jag har nog ångrat mig. Men nu är detta en måste resa så nu gömmer jag mig under täcket och försöker tänka positivt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0